Onze spelregels

Verkoopperiode
De verkoopperiode is afhankelijk van het moment waarop de ingebrachte kleding plaatsvindt en de verkoopperiode betreft maximaal één seizoen.

Verkoopprijs
OPNIEUW stelt de verkoopprijs vast conform actuele marktwaarde en de staat van het artikel. Mocht het een uniek exemplaar betreffen stellen wij de prijs graag samen met je vast. Wij verstrekken een inname-formulier dat als overeenkomst geldt voor beide partijen.

Opbrengst
Natuurlijk verdien je als klant bij OPNIEUW aan de door jou ingebrachte en door ons verkochte items. Dit bedraagt 40% van de uiteindelijke verkoopprijs.

Uitbetaling
De week van uitbetaling staat vermeld op de kopie van de bon die je na inlevering van de kleding ontvangt. Op de kopiebon staat het bedrag vermeld die je voor de verkochte kledingstukken ontvangt. Dit bedrag kan in sommige gevallen tijdens de verkoop-periode aangepast worden. Deze gevallen kunnen zijn:
– Dat er na de inname en na het verstrekken van de bon aan de klant een vlek of beschadiging aan de kleding wordt geconstateerd.
– Dat OPNIEUW besluit de verkoopprijs aan te passen ter bevordering v/d verkoop.
Mocht je niet in de gelegenheid zijn om het bedrag in de winkel op te halen, kan de betaling ook per bankoverdracht plaatsvinden.

Verantwoordelijkheid
Let op, bewaar de kopiebon goed! Je hebt deze nodig bij het afrekenen van de verkochte kleding. Mocht je deze verloren zijn, en niet in het bezit van je klantnummer, dan brengen wij € 5,— administratiekosten in rekening bij afrekening van de verkochte kleding. OPNIEUW is niet verantwoordelijk voor eventuele schade aan kleding die tijdens de verkoopperiode is ontstaan.

Termijnen
Voor het daadwerkelijk uitbetalen van de verkochte kleding gelieve ca. 1 week voorafgaand aan de vermelde uitbetalingsweek telefonisch een afspraak te maken. Zorg ervoor dat je de kleding tijdig komt halen. Zonder tegenbericht kan OPNIEUW vrij over de onverkochte kleding beschikken na de vermelde verkoopperiode. Uitbetaling van de verkochte kleding kan tot uiterlijk 3 maanden na de afreken afspraak. De afspraak dient telefonisch gemaakt te worden om misverstanden te voorkomen.

Doneer aan het goede doel
Worden (een deel) jouw items niet verkocht, en ben je niet in de gelegenheid om de items op te halen? Dan kun je deze ook doneren aan het goede doel. Als je van te voren aangeeft dat je de niet verkochte kleding aan een goed doel ter beschikking wilt stellen rekenen wij géén administratiekosten.

Administratieve kosten
Als je de onverkochte kledingstukken terug wenst te ontvangen, dan brengen wij
€ 1,— in rekening voor de kledingstukken onder € 20,— inkoopprijs.

Instemming

Lever je je kleding in? Dan ga je akkoord met de in- en verkoopvoorwaarden van OPNIEUW (opgesteld te Breda, 17-02-2020) zoals bovenstaand vermeld.